2013. március 31., vasárnap

Ropogós sajtos rúd










Ez a recept már vagy 20 éve a birtokomban van. Még annak idején, pályakezdő koromban egy kedves kolléganőm adta közre a nagy érdeklődésre való tekintettel. Nyugdíjas búcsúztatóra hozta és ahogy megkóstoltuk mindenki másnap már meg is akarta sütni. A tészta ropogósságát, könnyedségét a benne lévő ecet adja. Már nagyon régen nem sütöttem, mert van ITT egy másik jól bevált receptem, azt készítem gyakrabban, de most az ünnepre való készülődéskor a kezembe akadt ez és így ennél maradtam. A tészta lefagyasztva kb 3 hónapig eláll, így bármikor, ha egy kis sós rágcsára támad kedvünk, rögtön kéznél van az alapanyag, csak 1-2 órával sütés előtt elő kell venni, hogy kiengedjen. Füstölt sajttal is nagyon finom.    

Elkészítési idő: 45 perc
Pihentetés: 8 óra


Ropogós sajtos rúd

Hozzávalók:

tészta:

  • 50 dkg liszt
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg reszelt trappista sajt
  • 2 dl tejföl
  • 2 ek 10%-os ecet
  • 2,5 - 3 tk só

tetejére:

  • 1 felvert tojás
  • 10 dkg trappista sajt

Elkészítése:

  1. A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, folpackba csomagolva 1 éjszakát a hűtőben állni hagyjuk.
  2. Lisztezett felületen kinyújtjuk, derelyemetszővel tetszőleges méretű rudakra vágjuk.
  3. Tetejüket a felvert tojással megkenjük, reszelt sajttal bőven megszórjuk.
  4. Sütőpapíros tepsibe téve, előmelegített sütőben 170-180°C-on kb 20-25 perc alatt szép pirosasra sütjük.






17 megjegyzés:

  1. Igazán guszta, az ecettel nekem újat mondtál! :) És mivel nagyon szeretjük a sós sütiket (is), mindenképpen kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de jó kis egyszerű recept! Nekem is van egy isteni finom sajtos rúd receptem, de az 'hajtogatós" tészta... Viszem a Tiedet > persze, hogy imádom az ilyen egyszerű elkészítésű finomságokat! :)) Csodásak a képek!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó fotókat készítettél erről az isteni finom sajtos rúdról!

    VálaszTörlés
  4. Guszta nagyon! Csodás fotókat készítettél!

    VálaszTörlés
  5. Milyen hangulatos fotók már megint. Beléjük szerettem! Meg a sajtosba is... :o)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta és finom lehet! Nekem egy édes sütemény receptem van abban is ecet van a tésztájában és nagyon jó !

    VálaszTörlés
  7. Már másodjára (kérésre) sütöm. A házavatón nagy sikere volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elkészítetted és ilyen sikere van. Köszönöm a visszajelzést!

      Törlés
  8. Ma megsütöttem és borzasztóan finom! Csak nagyon párolog :) Nem kérdés, milyen sajtos rudat fogok legközelebb is sütni! :) Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés
  9. Ez valami csodálatos recept, köszönet érte :)

    VálaszTörlés
  10. Jól néz ki és a recept sem bonyolult hétvégén kipróbálom

    VálaszTörlés
  11. Ecetes pogácsa receptem van, azt rétesliszből kell készíteni. Az ecetes rúdhoz milyen lisztet használsz?
    Tetszik a recept.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!